vrijdag 22 maart 2013

Wat eten we vandaag? Bami - taart - vla en chipkes!

22/03 Alweer een 'licht' ontbijt
Vandaag was een korte dag. De school duurde uitzonderlijk tot 10u. 
Ik maakte een 'breukentaart' voor het vijfde leerjaar.  Ze hebben namelijk problemen met de breuken. Aan de hand van mijn 'taart' kunnen ze telkens puzzelen met breuken tot ze één geheel hebben. Het werken ging vlot en ik was al klaar om half 10.
Juist gepast, want toen kwam mijn mentor van 4A mij en Laurine halen. Er was iemand jarig en ze had taart mee voor de hele klas! Echt lekker. Ook Bami had ze mee voor de hele klas, de kinderen aten die meteen op (om half 10 's morgens!). Wij besloten de bami mee naar huis te nemen. We aten er net van en hebben nog meer dan genoeg over voor vanavond. Alweer eens kosten bespaard.
 Ook kregen we chipkes en vanillevla. MMmmm.... dat wordt smullen vandaag!


Maak met verschillende stukjes
 1 geheel.
Links: De verschillende stukjes (van 1/2 tot 1/10, nog niet allemaal benoemd.)

Rechts:
1/2 + 1/5 + 3/10 = 1 geheel


Mmm... bami
















En taart ...
















- K -

1 opmerking:

  1. Een stukje taart gaat er om half 10 natuurlijk wel altijd vlot in :)

    BeantwoordenVerwijderen