woensdag 6 maart 2013

Een dag vol diertjes en bewegingspleziertjes

Lesgeven
Vandaag was mijn tweede echte lesdag in 5B. Het gaat er wel anders aan toe dan in België. De leerlingen werken op een langzamer tempo, waardoor je niet alles kunt doen wat je hebt voorbereid. Gelukkig kwam ik wel altijd tot de kern van de les, al zal ik mijn inleiding moeten inkorten.

36 lln, 34° C -> het ideale moment om L.O. te geven! 

Vandaag mocht ik mijn eerste bewegingsles geven: ritme en bewegen. Het was een grote hit bij de leerlingen, die hier toch wel veel gevoel voor ritme hebben. Ik leerde de leerlingen van 5B echt kennen door deze les te geven. De kinderen zijn losser en kunnen eens bewegen. Ik wisselde actieve spelletjes af met ritmische spelletjes die iets minder actief waren. De leerlingen waren het gewoon om in dit weer te sporten, maar ik moet toegeven dat ik het lastig had!




Paramaribo Zoo
Deze namiddag gingen we met enkele medestudenten naar de zoo in Paramaribo. Toegegeven, het is iets kleiner dan de Zoo van Antwerpen, maar daarom niet minder leuk!
Je kan dieren in stalletjes zien, achter glas, in kooien en .... zelfs op kooien.
Toen we bij de kooien van de aapjes waren, zagen we meer loslopende aapjes op de kooien zitten dan in de kooien.
Ook in het aanliggende bos slingerden er allerlei beesten door de bomen.

Welke dieren zagen we?
- boerderijdieren (kippen, ezels, konijnen ....)
- vogels (papegaaien, gieren, struisvogels en nog een aantal onuitspreekbare vogels ...)
- gevaarlijke dieren (tijgers, kaaimannen, slangen, ....)
- aapjes, stekelvarkens, miereneters ...

- K -



Geen opmerkingen:

Een reactie posten