woensdag 13 maart 2013

Even verschoten!

13/03 Hevige voormiddag
Deze morgen hadden de leerlingen repetitie (zo noemen ze een toets hier). Ik mocht pas na de repetities lesgeven (na de eerste pauze).
Toen mijn mentor de laatste zin op het bord schreef, vlogen twee jongens naar elkaar en begonnen ze te vechten. De vechtpartij was zo hevig dat mijn mentor, ikzelf en drie leerlingen uit de klas nodig waren om de twee vechtersbazen uit elkaar te halen. Banken en stoelen werden omvergegooid en leraren van andere klassen kwamen kijken om te zien of alles goed was.
Toen de twee jongens gekalmeerd waren, ging ik met ze naar de directeur. Mijn mentor bleef in de klas om daar de overige leerlingen rustig te krijgen.
De reden? Geen idee.

Toch een goede afsluiter
Ik was aangeslagen van het incident. Gelukkig gingen de lessen die ik achteraf gaf erg goed. Het was zelfs opmerkelijk rustig in de klas omdat de meeste leerlingen nog moesten bekomen.
Ik gebruikte vandaag mijn zelfgemaakte klok. De leerlingen waren laaiend enthousiast omdat ze de wijzers van deze klok kunnen verdraaien. Bij elke vraag die ik stelde, had ik dus kandidaten genoeg om de klok te verzetten.

Ook waren er drie leerlingen uit andere klassen jarig. Hier is het de gewoonte om alle leerkrachten en de leerlingen in de eigen klas iets te geven.

Ik kreeg:
- een stukje cake
- een brownie
- een flesje rode Fernandes (bekende Surinaamse softdrink, de rode is de beste!)
- een worstenbroodje

Mmmm... en dat heeft gesmaakt!


Hiernaast nog een creatie van de leerlingen. Later deze week vertel ik er meer over en laat ik ook zien wat er op de foto van gisteren gemaakt was.









- K -
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten