dinsdag 12 maart 2013

Tropische regenbuien ...

12/03 voormiddag
Deze voormiddag weer enkele lesjes mogen geven. Het hoofdrekenlesje ging erg vlot. De leerlingen zijn inmiddels al wat meer aangepast aan mijn manier van lesgeven en werken nu een pak sneller.
Mijn mentor gaf ook een lesje rekenen, maar ze vroeg me om het over te nemen. Totaal onvoorbereid gaf ik weer les. Gelukkig was de leerstof eenvoudig (groter dan en kleiner dan met breuken en kommagetallen), het was dus niet zoals gisteren toen ik uit de lucht viel van enkele verkeersregels hier!

namiddag
Zoals gisteren mochten we vandaag een sport- en spelnamiddag geven. Helaas werkte het weer niet mee. De regenbuien kunnen hier nogal heftig zijn en in een mum van tijd was het veld omgetoverd in een modderbad. Toch verspilden we onze tijd niet: we maakten materiaal voor het schooltje tijdens de naschoolse opvang.
En de sport- en spelnamiddag dan? Geen paniek! Deze is gewoon verplaatst naar volgende week maandag.

Creatief? Ja hoor!
De leerlingen hier zijn erg creatief. Iemand een idee wat dit is (en wat het was)?
Deze week krijg je meer uitleg op mijn blog!

Een leerling toont zijn creatie.
 



















- K -
 

3 opmerkingen:

  1. Een spin (waarmee ik dus uiteraard niet bedoel wat het was :p )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was een fles - da's duidelijk. en het is een soort spelletje - hoe ver zal het "springen" als je erop duwt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een plastieken fles om een spel te spelen

    BeantwoordenVerwijderen