zondag 17 maart 2013

En ik voelde me weer vijf ...

Dolfijnen spotten en schelpen rapen
Vandaag gingen we dolfijnen spotten. We vertrokken in Leonsberg en stapten in een bootje met nog een paar andere mensen.
Na enkele minuten zagen we al dolfijnen. We zagen er veel, alleen jammer dat ze niet hoog boven het water sprongen. Toch waren er enkele exemplaren die zich dicht tegen de boot waagden. De boottocht was zalig!
Toen we even stopten aan een klein vissersdorpje, voelde ik me net vijf jaar oud. Ik raapte schelpjes als nooit tevoren. Hier vind je echt mooie exemplaren!
De terugtocht kon ook niet beter zijn. We vaarden nu dicht tegen de jungle. Het oerwoud had iets mysterieus en we zagen prachtige vogels. We zagen onder andere tientallen rode ibissen en enkele andere witte vogels.
De dag was veel te snel om! Misschien de moeite waard om dit nog eens te doen (voor 15 euro valt dat heel goed mee! )
Er volgen meer foto's één van de dagen! 

- K -

1 opmerking: