zondag 17 maart 2013

Reclame en onverwachts zwempartijtje

donderdag 14/03 - De Mets
Deze dag hadden de leerlingen repetitie van Aardrijkskunde. Ze kregen een tekst en moesten er vragen over oplossen. De tekst was pure reclame voor het tourbedrijf 'de Mets' in Suriname. Het ging over waar ja naartoe kunt met Mets en welke voordelen ze bieden.
Normaal had ik ook anderhalf uur om mijn beeldles te geven. Die plannen veranderden toen de leerkracht van handenarbeid toch besloot les te geven. De leerlingen moesten vier tekeningen waar ze in de loop van deze weken aan begonnen waren, afwerken. Als ze klaar waren, kregen ze punten op die opdrachten. Ik heb deze les foto's getrokken en gekeken naar hoe de leerlingen hier tekenen.
Op 20 minuten mocht ik dan mijn beeldles geven, die ik aangepast heb.
Ik werkte rond het gedicht 'Lijmen' van Joke Van Leeuwen en naar aanleiding van het gedicht mochten de leerlingen dieren 'mixen' en die dieren een passende naam geven. Erg leuk om te doen met je leerlingen!

Hieronder enkele foto's van de les van de tekenjuf en enkele schetsen van verzonnen dieren.


vrijdag 15/03 - Goed gewerkt!
Samen met Laurine werkte ik vrijdag op school om materialen te maken. Flitskaarten over de procenten: check! Taalplaten: check! Schets onthoudkaart: check!
De directeur was blijkbaar zeer tevreden met onze materialen en zal ze bespreken op de vergadering. Waarschijnlijk worden enkele dingen nagemaakt om ook in de onderbouw te gebruiken.

's Avonds gingen we ergens gaan eten samen met onze huisgenoten, enkele buren en andere stagiaires van het secundair. (Onder andere Shera en Jan, die ook op KAHO in St.-Niklaas zitten.)


Zaterdag -Bommetje!
Het was een warme dag en allen waren we een beetje suf van die hitte. Rosalie en Lindsey (onze huisgenoten) gingen zwemmen, we besloten uiteindelijk om mee te gaan. We zaten nog geen kwartier in het water, of we zagen al bekend volk: die van secundair!


- K -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten