maandag 25 maart 2013

Vrolijk Passen!

Laurine en ik, net buiten de cultuurtuin
24/03 Cultuur opsnuiven in de cultuurtuin + R.I.P. trouw fototoestel

Gisteren besloten we om naar de  cultuurtuin te gaan, vlak naast de zoo. Samen met Laurine en Marc, wandelde ik door de verschillende paadjes in een nogal oerwoudachtige tuin.
Helaas moet ik afscheid nemen van mijn fototoestel. Toen ik rustig enkele foto's aan het nemen was, werd plots het scherm zwart. Ik kan nog wel foto's nemen, maar zie dus niet meer wat ik trek. Niet echt handig dus!
Gelukkig zijn daar Marc en Laurine van wie ik steeds een fototoestel mag gebruiken. De volgende foto's op mijn blog zullen dus niet afkomstig zijn van mijn eigen fototoestel :( .






25/03 Pasen vieren op school en veel eten!

Vandaag op school was het feest, geen les dus voor de leerlingen. Ik mocht wel een beeldlesje geven in 4A: schelpen versieren. Ik kwam op het idee toen ik me enkele dagen geleden voor het eerst verveelde. We hadden de dag ervoor schelpen geraapt, dus begon ik de schelpen één voor één te bestuderen. Toen de verveling daarmee ook niet stopte, tekende ik met potlood op de schelpen verschillende landschappen. Dit ging beter dan verwacht en het inkleuren met gewone kleurpotloden lukte ook verrassend goed.
Bij de leerlingen lukte het ook vlot. Het is eens wat anders dan tekenen op een blad papier.
Het thema van de schelpen: VAKANTIE!

Na de beeldles, vierden we feest. De leerlingen brachten allerlei lekkers mee en deelden het uit. Ik kreeg bitterballen, oliebollen, paaseitjes, rode Fernandes ... en een uitnodiging om in de vakantie bij mijn mentor van 4A langs te gaan voor haar verjaardag. Ze geeft niet echt een feest, maar zou het fijn vinden als ik langs zou komen. Ik mag ook zeker Laurine en Marc meenemen, ik kijk er naar uit!

 Een leerling wenste de klas alvast een 'Vrolijk Passen'.


 En we smulden

 en we smulden nog meer ...

 Laurine en ik lieten een kort stukje rope skipping zien in enkele klassen.


 De leerlingen versierden schelpjes. Hier al  
 enkele voorbeelden.




- K -




Geen opmerkingen:

Een reactie posten