maandag 18 maart 2013

Vandaag is worstjesdag!

Vandaag observeerde ik in het vierde leerjaar. Ik schrok even toen de leerkracht vroeg wie zijn huiswerk had gemaakt en slechts 15 leerlingen (van de 37!) hun hand opstaken. De leerlingen moesten tijdens de pauze in de klas blijven om hun werk alsnog te maken.
Ik mocht na de pauze ook de beeldles die ik in het vijfde leerjaar gaf, aan 4B geven. Ook nu waren er leuke resultaten bij en moesten de kinderen hard lachen met het gedicht.

Alleen maar worstjes vandaag ...
Omdat we vandaag bleven voor de sportnamiddag, kregen we 's middags eten. We aten rijst, worstjes en een soort kool. Plots zei de gymleerkracht (die ook het eten uitdeelt) dat het vandaag worstjesdag is. 'Worstjesdag vandaag, alleen maar worstjes vandaag!'. Toen een andere vrouwelijke leerkracht daar hard mee moest lachen, zei hij 'Wat een vieze gedachten heb jij! Ik bedoel worstjes om op te eten!.'
Hilariteit alom.

Pang Pang
Vandaag gaven we onze uitgestelde sport- en spelnamiddag aan de leerlingen van de onderbouw. Er bleven een dertigtal kinderen in de naschoolse opvang die we konden entertainen. Het spelletjes 'Pang Pang' had veel succes. Op het einde waren de leerlingen erg tevreden met de sport-medailles die ze kregen van ons.
Ook meester Marc was weer van de partij en hielp ons een handje.





- K -


Geen opmerkingen:

Een reactie posten