maandag 11 maart 2013

Hé Ho - Ho

5B Extra - Time

Normaal ging ik deze week in een andere klas stage lopen. Mijn mentor had echter vorige week gevraagd om een extra weekje bij haar les te geven. Ik maakte namelijk wat didactisch materiaal en ze vindt dat ik die meteen mag gebruiken om er les bij te geven.
Ik zal deze week onder andere lesgeven over: de klok, ei/ij en breuken omzetten naar procenten.
Vandaag observeerde ik weer een dagje in 5B en mocht ik weer onverwachts een lesje geven. Het was niet evident om onvoorbereid een les verkeer te geven, want enkele verkeersregels zijn hier anders dan in België. (Hier mag je bijvoorbeeld wel fietsen met iemand achterop, bij kinderen is wel een kinderzitje verplicht, volwassenen mogen zo achterop.)

Sport - en spelnamiddag: deel 1

Deze namiddag gaven we onze eerste sport - en spelnamiddag. Vandaag was de bovenbouw aan de beurt, morgen doen we de klassen van de onderbouw.
We deden dit met de kinderen die in de naschoolse opvang bleven. Dit waren ongeveer 40 kinderen. In het begin verliep het een beetje chaotisch (de leerlingen zijn gewoon van in hun klas te blijven, van deze namiddag raakten ze redelijk opgewonden). Na een tijdje ging het super en de kinderen hadden een fijne tijd. Laurine verzon een truckje om de kinderen stil te krijgen. Als wij 'Hé Ho' riepen, moesten de kinderen 'Ho' terugroepen en zwijgen.
























- K -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten