maandag 29 april 2013

Janneman de Lapsjesslang

29/04 Pijnlijke vingers

Vandaag werkte ik de handpop af die ik dit weekend begon te maken. Zijn naam is geworden: Janneman de Lapjesslang.
Ook maakte ik nog 5 vingerpopjes (we hadden toch nog stof over).
Omdat ik nog maar weinig met naald en draad had gewerkt, was het wel even wennen. Het gebeurde vaak dat ik met de naald in mijn vinger prikte, oeps! 

Laurine werkte vandaag haar verhaal af, waarvan ze meteen het eerste deel in de klas mocht voorlezen. Het is een origineel verhaal waarin enkele monumenten/plaatsen uit BelgiĆ« bij worden betrokken. Dat gecombineerd met een schattenjacht zorgt voor een spannend verhaal! 

We kregen vandaag ook hulp van Marc, die door de regen het eerste lesuur geen gym kon geven. Hij verstevigde het dak van ons muzohuisje en hielp nog mee met enkele andere dingen.

Janneman de Lapjesslang en ik, diep verzonken in een gesprek met elkaar.


Enkele tekeningen van Laurine bij haar verhaal

Samenwerking:

Stap 1: potje smeerkaas opeten
(vooral ik)
Stap 2: potje versieren
(Marc)
Stap 3: Dekseltje versieren
(Laurine)
Stap 4: zinnen in het doosje stoppen
( In uitvoering)


- K -

1 opmerking:

  1. Katrien boort onontdekte talenten aan :)
    De Janneman mag er zijn!(ook schoon tekeningen van Laurine trouwens)

    BeantwoordenVerwijderen