maandag 22 april 2013

Bling Bling

22/04 Coolste les ooit!
Vandaag mocht ik bijna de hele dag in 5B staan. Ik had vorige week mijn opdrachten gekregen. Toen ik zag dat ik over goudmijnen les mocht geven, was ik aangenaam verrast. Echt een heel leuk thema! Het is een thema dat tot de verbeelding spreekt en hier erg toepasselijk is in Suriname. Ook bij de leerlingen spreekt dit 'Bling Bling' - metaal erg aan. 
Voor de rest gaf ik ook nog enkele rekenlesjes en een leesles. 

Weerwolven
Deze namiddag waren we weer paraat in de naschoolse opvang. De leerkracht die normaal bij de vierde klas zou staan, was afwezig dus namen wij die klas voor onze rekening. In totaal waren er een tiental kinderen. Nadat ze hun les hadden geleerd, schreven we enkele raadsels op bord. Toen onze inspiratie op was, schreven de leerlingen zelf enkele raadseltjes.
Daarna speelden we spelletjes: uno en weerwolven. Weerwolven is geen eenvoudig spel, maar toch waren de leerlingen er snel mee weg. We speelden het zelfs vier keer!

- K -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten