donderdag 18 april 2013

Waarom blijf je niet in Suriname?

18/04 De sloebers van 5B

Vandaag observeerde ik in het vijfde leerjaar. Aangezien ik er al enkele weken stage had gelopen, kende ik de leerlingen (en mijn mentor) nog erg goed. Tijdens de lessen door, kwamen leerlingen die iets niet begrepen bij mij om extra uitleg. Ze hadden ook les van de tekenjuf vandaag, bij haar waren ze redelijk druk en het duurde lang voor ze stil waren. 
Net zoals in het vierde, moesten de leerlingen van het vijfde leerjaar ook een tekening maken over de vakantie. De tekenjuf begon zelf eerst met te vertellen wat zij had gedaan in de paasvakantie.
Zo was ze met een bus tot in het binnenland geweest. Het laatste deel van de weg was niet verhard en de bus schudde heen en weer. Ook was er een dikke vrouw die haar bosten moest ondersteunen omdat ze de hele tijd op en neer gingen .... Uiteraard konden de leerlingen na dit verhaal zich niet inhouden van lachen. En dan noemt zij die leerlingen sloebers ...

Met mijn mentor van 5B heb ik een goede band. We praten samen over didactisch materiaal dat ik kan maken of we verwoorden hoe zij zelf aan iets kan beginnen.
Na een tijdje vroeg ze: Waarom blijf je niet in Suriname? En ze nodigde mij uit om eens bij haar langs te komen op 27/04. Laurine en Marc mag ik zeker meenemen en mijn mentor heeft dan net haar tante uit Nederland op bezoek. Het lijkt haar leuk dat we met z'n allen wat kunnen bijkletsen.  
Ik kijk er alvast naar uit, al zal ik haar toch moeten teleurstellen en op 13 mei het vliegtuig terug richting BelgiĆ« moeten nemen. 

- K -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten