dinsdag 16 april 2013

De boer die dokter werd

16/04 Een goed gevuld lesdagje!

Vandaag heb ik een hele dag les mogen geven. Normaal zou ik lesgeven tot de tweede pauze. Na de tweede pauze, mocht ik van mijn mentor nog een geïmproviseerde lees- en rekenles geven.
Het leeslesje was erg leuk! 'De boer die dokter werd' was een kort tekstje dat gemakkelijk te begrijpen was. De bespreking ging dan ook erg vlot en de vragen bij de tekst losten ze zonder problemen op.

Ik maakte enkele tekeningen bij mijn lesjes van vandaag. Ik nam er nu vlug een foto van, want mijn mentor zou ze graag bijhouden.

Winkeltje
Ik moest een rekenles geven met vraagstukken die bijna allemaal over winkels gingen.
Als inleiding 'speelden' we winkeltje. Ik hing enkele prenten van groenten en fruit omhoog met daarbij de prijzen. Leerlingen mochten in de winkel iets kopen. Soms mochten ze zelf kiezen en soms gaf ik ze een vast bedrag. Bijvoorbeeld: wat kun je allemaal kopen met SRD 2?




'Ons milieu' - aardrijkskunde
Bij aardrijkskunde behandelde ik het thema 'Ons milieu'. We hadden het onder andere over Cultuurgebied (er zijn dingen veranderd door de mens) en natuurgebied (er is niets veranderd door de mens).
Samen met de hele klas, schreven we allerlei begrippen bij de juiste prent.

-> Mens (staat voor cultuurgebied)





Bomen (staat voor natuurgebied) <-



- K -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten