donderdag 28 februari 2013

Geef jij even dit lesje?

Slangenavontuur
Vandaag maakten we met de leerkrachten afspraken om volgende week al lesjes te geven. Ik zal volgende week enkele lessen in 5B geven. Vandaag observeerde ik nog. Plots stopte de leerkracht me een boek in de handen en vroeg ze of ik het lesje wou geven. Zonder aarzelen ging ik deze uitdaging aan. Het was even wennen en ik moest me concentreren om traag genoeg te praten. Gelukkig versta ik het Surinaams Nederlands steeds beter en beter. Daardoor lukte het me om de antwoorden van de leerlingen te verstaan.
Ik gaf een lesje begrijpend lezen, de tekst 'Slangenavontuur' was erg toepasselijk voor Suriname. Ik kreeg van de leerlingen wat meer uitleg over hoe je kunt zien of een slang giftig is of niet (een driehoekig hoofd: giftig!).

Voor volgende week kreeg ik al twee opdrachten, de anderen volgen maandag zodat ik van dinsdag tot donderdag aan de slag kan. Ik kijk er naar uit!

De klas waar ik observeerde en een lesje gaf.

Project
Vandaag ook al enkele afspraken gemaakt voor onze projecten.
Samen met Laurine organiseren ik een sport- en spelnamiddag tijdens de naschoolse opvang (van 1 tot 5).
Als individueel project maak ik didactisch materiaal (voor wiskunde).
Volgende week mochten we afspraken maken voor onze overige projecten.

- K -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten