zondag 24 februari 2013

Mango Mango!

Kort verslagje van vandaag:

Marktbezoek
Vandaag bezochten we de markt. Eerst reden we langs het Onafhankelijkheidsplein, daar hielden enkele Surinaamse mannen traditioneel een zangvogelwedstrijd. Grappig om te zien hoeveel zorg die 'stevige' Surinamers dragen voor die vogeltjes, ze nemen ze werkelijk overal naartoe. (In onze straat stopt soms een auto en de chauffeur stapt uit, zet zijn vogelkooi op het dag van de wagen, neem een stoel en gaat langs de kant van de weg zitten.)
Toen we daarna aan de markt kwamen, wist ik niet waar kijken. De kraampjes zijn er anders dan in Belgiƫ! Ook erg veel kraampjes met fruit en groenten die we nog nooit in ons leven gezien hadden. We besloten een sappige watermeloen te kopen. We kregen korting op de meloen en toen ik die in mijn rugzak stopte, riep de verkoper 'Mango Mango' en stopte hij twee (gratis!) mango's in mijn rugzak.

Tropisch zwemparadijs
Na ons middagmaal was het erg warm weer, even was er van het regenseizoen niets meer te merken. We reden naar het 'Zorghotel' om te gaan zwemmen. Heerlijk verfrissend!
Het leukste aan het zwembad, was het uitzicht. Palmbomen en de Surinamerivier, wat moet je meer hebben?






Macaroni Mmmmm...
Ons avondeten was macaroni die we zelf maakten. Ik maakte de saus en kreeg hulp van Laurine die de hesp ('epse' zoals we zeggen) in fijne blokjes sneed, wat een teamwork!

Zzzzz...
Het is hier 21u30. Nog eventjes wat blogs van medestudenten bekijken en dan in mijn bedje kruipen. Morgen is het een feestdag in Suriname, ik kan al niet wachten!

- K -  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten