vrijdag 10 mei 2013

Alice in een Surinaams jasje



9/05 Alice en Kangoeroe in wonderland 

Omdat ik alleen thuis was, besloot ik om twee andere Belgische stagiaires te helpen. Zij organiseerden een musical voor hun school: 'Alice en kangoeroe in wonderland'. Ik kon helpen schminken en in ruil mocht ik de voorstelling zien.

c70257373b0f18db6c900bf30aa388f4.jpg

Het schminken viel goed mee, we waren met 5 dus was het snel klaar. De kinderen zagen er erg leuk uit en hadden prachtige kostuums aan. De drie meisjes die Alice speelden, hadden het typische blauwe jurkje aan met witte schort. Ook de rups (Absolem) en het kaartenleger waren aanwezig. Toch werden een aantal dingen aangepast. De gekke tweeling werd gespeeld door twee schattige meisjes versierd met bloemen. Ook kwamen aliens en robots in het verhaal voor. Dit alles afgewisseld met een kinderkoor dat prachtige liedjes zong.
Je merkte wel dat het een Surinaams stuk was. Vooral het publiek, dat stevig applaudisseerde na elke scène, deed me denken aan de Surinaamse mentaliteit zoals je die in de cinema ziet. Als er iets grappig gespeeld werd, kon je er zeker van zijn dat het publiek die emotie 10 keer versterkte!
Op het einde deden enkele leerkrachten een dansact. Leuk was dat ze ook elk wat van hun cultuur lieten zien. Ik heb er alvast van genoten!
Een dikke proficiat een Hanne en Sara, die dit alles mogelijk hadden gemaakt.

- K - 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten